Ahold Delhaize, het moederbedrijf van Albert Heijn, wil graag meer doen om voedselverspilling tegen te gaan. Er staat een reductie van 50 procent in 2030 op de agenda. Dit is een grote verandering ten opzichte van hun eerdere doelstelling van een verlaging van 20 procent in 2020.
De VN-Klimaattop in New York deze week heeft een wereldwijd initiatief teweeg gebracht waarin grote winkelketens voedselverspilling tegen willen gaan.
Eerder was het supermarktconcern Ahold al bezig met andere maatregelen tegen voedselverspilling. Zo voerden ze technologische verbeteringen door en werkten ze samen met lokale gemeenschappen waar onverkocht voedsel werd gedoneerd aan arme mensen. Nu staan vooral slimmere logistiek, verpakkingen en afprijzing vooraan. Er zal worden gekeken naar nieuwe maatregelen om het probleem van voedselverspilling aan te pakken.
Topman van Ahold Delhaize, Frans Muller, laat het volgende weten: “Terugdringen van voedselverspilling in onze winkels en distributieketen is een goede zaak voor ons bedrijf, het klimaat en voor verbetering van de voedselveiligheid.”
Bron: Telegraaf