Binnenblijvend Nederland is massaal aan het bakken geslagen. Vooral bananenbrood blijkt uit hashtags en Google Trends cijfers een favoriet. Helaas blijken de baksessies niet altijd geslaagd. Op social media staan vele misbaksels. Hartstikke zonde van de ingrediënten en inspanningen. Maar dat is, als het aan bananenbroodmerk SUNT ligt, verleden tijd. Met hun Eerste Hulp Bij Misbaksels helpen zij om voortaan de beste creaties uit hun oven te toveren, geven ze tips wat je nog van je misbaksel kan maken én voorkomt iedereen tegelijkertijd flink wat kilo’s voedselverspilling! 

Het is geen toeval dat vorige week de E.H.B.M. (Eerste Hulp Bij Misbaksels) hotline wordt geopend. Het jonge merk vond 17 april, Internationale bananendag, namelijk een mooi haakje om de aandacht te trekken van menig bananenbroodbakker. De misbaksels die via social media gedeeld worden zijn namelijk inmiddels ontelbaar. Door hier op een ludieke manier op in te spelen wil het bananenbroodmerk al deze bakkers vrolijk door hun quarantainetijd slepen. ‘’Het laatste wat je wil na je b(iz)arre tocht naar de supermarkt en een uur zweten in de keuken, is je bakblik regelrecht de prullenbak in kunnen schuiven. We hebben toch al genoeg om van te balen?!’’ grapt Laura Hoogland, oprichter van het jonge merk.

Tegen voedselverspilling

Ondanks dat het duurzame bananenbroodmerk zelf kant-en-klaar bananenbrood aanbiedt, vind het team van SUNT het geen probleem om anderen te helpen een perfect bananenbrood, of ander soort baksel, te maken. ‘’We helpen iedereen met liefde, zeker als dit ervoor zorgt dat er niet onnodig misbaksels in de prullenbak belanden. Ons bananenbrood is namelijk ontstaan om voedselverspilling tegen te gaan. Het zou zonde zijn als al die thuisgebakken bananenbroden er nu juist voor zorgen dat er meer verspilling is’’ aldus Laura.

 

Wie benieuwd is naar deze hotline, kan de websitepagina bekijken of de hashtag #eerstehulpbijmisbaksels gebruiken. Meer weten over SUNT? Lees het artikel over de jonge bakkerij van bananenbrood hier,

 

Bron: Persbericht SUNT
Beeld: Pexels